Blogging, Știri & Trends
Road Trip prin Brașov 2014 – Prima oară când am schiat !

road trip brasov ski 2015 brasov

Alături de câțiva prieteni, am petrecut un weekend în orașul Brașov. Este a doua oară când vizitez acest loc, prima oară fiind prin Septembrie 2013 (vezi aici). N-am reușit atunci să merg și în Poiană dar acum fiind ceva iarnă pe afară, a fost mai diferit. Este de asemenea prima oară când merg iarna la munte (chiar dacă momentan e încă toamnă). Este prima oară de asemenea când merg cu un grup de peste 4 persoane la munte și este și prima oară când am schiat.

Am plecat Vineri, 5 Decembrie. Am luat autobuzul Cța – Cluj ce pleca din oraș la ora 22:00. A costat cam 90 de lei biletul dus. Ne-am întors cu CFR-ul dar ajungem și acolo.

Am ajuns prin Brașov pe la 5:30 am. Prin Gară am văzut un tip beat, cărat de doi amici. Polițiști erau mulți în Gară dar n-au zis nimic, au lăsat oamenii să-și calmeze prietenul. Fiind 6 persoane, am luat două taxiuri până în Centru. Ne-a costat cam 9-10 lei asta

Trebuia să ne cazăm la Pensiunea Paloma, casa asta nervoasă din imaginea de mai sus. Cu cazarea ne-a făcut cinste ddumi, căci e un mare generos el așa de fel (plus că luna asta e ziua sa de naștere). Problema e că pe website scrie că te poți caza începând cu ora 14:00. Noi aveam bagaje după noi…bagaje grele! Am zis să mai stăm puțin prin Centru și să încercăm să ne cazăm mai devreme sau să lăsăm bagajele acolo măcar. NIMIC nu era deschis prin Brașov. Știu că era vreo 6 dimineața dar totuși…ce s-a întâmplat cu eticheta de „oraș turistic”? Doar un fast food mic era deschis și ne-am odihnit acolo puțin. Am ajuns pe la ora 7 la Pensiune și am zis să încercăm să sunăm la interfon. A ieșit gazda în halat iar noi am spus:

– Ne scuzați că v-am deranjat…

Iar ea a replicat pe un ton calm și simpatic:

– Nu m-ați deranjat, doar m-ați trezit.

A fost foarte amabilă doamna Maria (parcă așa o chema, nu?). Nu doar că ne-a invitat înăuntru dar ne-a și dat camerele ce erau libere deja. Eu și iubita n-am stat în cea mai grozavă cameră dar era foarte utilă. Aveam chiar și multe oglinzi pe acolo ca să…ne facem freza în ele. Baia era și ea ok. Nu este o pensiune strălucită dar are cam tot ce-i trebuie. Mi-a plăcut (nu că am stat prea mult prin cameră). După vreo două ore de odihnă, am zis să o tulim către Poiana Brașov. Costă 4,5 lei biletul dus până acolo și faci vreo 20 de minute parcă până la destinație.

Înainte de asta am vizitat puțin Centrul Istoric, am băut o bere, unii și-au cumpărat și mănuși chiar.

Și am ajuns în Poiană, culegând pe drum încă un băiat pe nume Cristian, pe care îl cunoșteau doi din grupul nostru. Evident, era soare rău în Brașov și în Poiană mai ales. Când am ajuns noi am dat doar de puțin polei iar temperatura este mult mai ridicată decât în București sau Constanța. Urcând către pârtie, tot patinam pe gheață. Mergeam ca pinguinii către punctul de interes. Îmi plăcea peisajul de munte cu zăpadă și cu câteva raze dese ce tot apăreau și dispăreau, dând un accent liniștit puținelor cabane sau vile construite aici.

Nu erau chiar atât de mulți oameni pe pârtie, lucru ce era bun pentru un începător pe ski sau snowboard. Am mers la o cabană unde se închiriau skiuri și snowboard. Costă 40 de lei skiurile (+ ghete specifice de la ei) sau 50 de lei snowboard-ul. Poți să te joci cu ele toată ziua sau hai, până la ora 17:00 în ziua respectivă.

Ajutat de Marius să-mi introduc ghetele de Robocop în skiuri, am putut testa ceea ce am văzut pe Eurosport să zicem… N-am fost departe de reușită. N-am căzut prea mult, ba chiar la unele faze am fost de-a dreptul olimpic. Nelovind pe nimeni, consider experiența mea un succes! Ghetele sunt greuțe și dificile dar te poți mișca bine cu ele…relativ. Dacă vrei să fugi cu ele, poți, dar asta doar în manieră de Forest Gump, atunci când îi zburau protezele de picioare de pe el iar asta doar la vale căci la deal nu ai nicio șansă să mergi prea repede cu așa ceva în picioare. Prietena s-a chinuit și ea vreo 30 de secunde o dată să se „încalțe” în skiuri iar un alt prieten din grup a fost filmat timp de un minut cum a căzut de pe skiuri și cum a încercat să se ridice de pe jos. N-a reușit dar l-a ajutat un italian, ce ne tot băga în seamă pe toți pe rând pentru a ne explica el cum stă treaba cu mișcările de ski și snowboard. Nu cred că se înșela, ba chiar i-am ascultat și eu sfaturile ce au funcționat cât de cât. Cu ocazia asta am mai lucrat și eu la Italiana mea.

– Allora, è meglio? (Deci, e mai bine?) zic eu după ce am făcut o tură urmându-i indicațiile.
– Si si…è meglio cosi, zice italianul băgăreț cu jumate de gură, nefiind total mulțumit.

Am căzut cu toții dar ne-am tot ridicat și am luat-o de la capăt. Eu am căzut undeva în dreapta pârtiei spre ieșire, dar apoi m-am mutat în stânga, la copii. Acolo puteam să exersez mai bine mișcările, care nu prea îmi ieșeau căci nu era multă zăpadă ci mai multă gheață. Din păcate, am avut și un incident cu prietena, căzând și ea dar mai rău în dreapta pârtiei. Și-a cam sucit genunchiul și șchiopătează și azi dar se pare că ușor ușor îi trece. Cei de la cabană au fost foarte amabili și ne-au recomandat să mergem fix lângă, la salvamontiști. Și aceștia au fost de treabă și i-au făcut un consult și i-au recomandat diverse.

N-a oprit-o asta pe ea, păstrându-și o dispoziție bună și râzând cu poftă. Draga de ea…

Mai șchiopătați, mai cu dureri de spate și de picioare, am plecat către Pensiune să ne odihnim puțin pentru seara ce urma s-o gustăm din plin. Eu mai mai că nu era să ies căci am vrut să mă odihnesc puțin mai mult dar faptul că toți au vrut să plece ceva mai târziu în Centru, a fost o potrivire bună cu orarul meu de somn. Apropo, despre pârtie…: Întrebându-mi amicii pe tren care a fost momentul lor preferat din Road Trip, s-au dus cu gândul la Poiană. Deci ăsta a fost highlight-ul drumeției.

În sfârșit, era animat Centrul. Multă lume, luminițe o mie și un brad uriaș în piață. M-a făcut să urăsc și mai mult incompetența Primăriei locale (ce culmea, l-a pus iar în funcție pe coruptul de Nicușor C.). Dar…am lăsat asta de o parte și am zis să mă bucur de peisaj și amenajările specifice de turism și sărbători. Apropo, de abia acasă am văzut unele poze ce sunt mai slab calitative. Am făcut eu greșeala de a scade din Megapixelii aparatului pentru a putea face mai multe poze dar…nu merită! Să nu faceți asta! Cea mai mare rezoluție te lasă la unele aparate să faci doar vreo 300 și ceva de poze. E de ajuns, mai ales când ești în gașcă mai măricică și n-ai timp prea mult de atâtea poze

Am mers prin club în aceea seară de Sâmbătă, în The Square. Acesta chiar că este un pătrat și e foarte mic dar…are muzică bună (în mare parte rock și alternative) iar lumea pare ok (chiar dacă era o creață pe acolo ce dansa până cădea pe jos). Am stat acolo, ne-am afumat, am dat din cap, am băut un Beck’s la 6 lei sticla și ne-am văzut mult mai încolo de drum. Cred că am ajuns acasă pe la 4 sau 5. Nu de alta dar…nu prea ai pe unde să ieși în club în Brașov. De prima dată când l-am vizitat mi-a părut un oraș cam rigid social- asta în afară desigur de atracțiile turistice în manieră arhitecturală. Ca spirit general, în afară de Centrul Istoric, îmi pare un oraș cam înlemnit. Chiar și așa, mulți oameni sunt amabili tare cu tine. Nu doar vânzătorii sau oamenii din restaurant ci și localnicii sau poate chiar turiștii ce sunt inspirați de liniștea sufletească din jur. Am vrut să-mi schimb niște bani într-un market și n-aveau iar o fată de la coadă mi-a schimbat ea spunându-mi că știe cum e să n-ai mărunți de dimineață. Părea după accent a fi de undeva din zonă. De fapt, nici nu știu ce accent au brașovenii…dacă au.

Imaginea de mai sus este din restaurantul de lux, Sergiana. Sâmbătă n-am prins loc în el dar Duminică da.  Ajung imediat și acolo.

Venind ziua de Duminică, trebuia să evacuăm camerele. Ne-a fost permis să stăm maxim până la ora 12:00. Ne-am făcut bagajele dar am avut o problemă…: bagajele! Noi aveam tren de abia la ora 17:00. Cum să plecăm cu bagajele după noi ? Din nou a intervenit d-na Maria de la Pensiune și ne-a dat voie să lăsăm totul în Recepție. Mi-a plăcut asta mult, ba chiar i-am cumpărat cu o zi înainte și o cutie de bomboane.

Liberi de bagaj, am putut să mergem prin oraș. Doi din grup au plecat în explorarea Brașovului iar restul ne-am dus la Sergiana să mâncăm ceva. E un restaurant de lux, așa cum ziceam mai sus, dar prețurile sunt ok. Îmi place că peste tot în Brașov, în restaurante, prețurile la bere, de exemplu, nu par să sară de un minim de 5-6 lei. Chiar și aici, unde am fost serviți ca în filme, draught-ul era 4,5 lei. Eu mi-am luat o mămăliga cu smântână și brânză la 13 lei parcă și am combinat-o cu niște pulpe de pui la 9 lei. În fine, aveau multe multe mâncăruri ce erau la preț bun. Te săturai imediat. Am rămas mai toți cu farfuria plină pe jumate și ne linișteam puțin înainte să mai intrăm în treabă iar ospătarul a venit îngrijorat și ne-a întrebat dacă nu ne place mâncarea de la ei. Vlad îl cheamă. Foarte spiritual acest om. Mi-a plăcut mâncarea de era să explodez pe acolo! O să mai vin și data viitoare pe aici. Recomand!

După mâncare, ne-am legănat greoi către Centru apoi către Pensiune, să ne luăm bagajele. Nu înainte să cumpărăm câțiva magneți de frigider, colac secuiesc sau…baloane cu heliu. Aveam de gând să ne distrăm puțin pe tren.
Dus până la Pensiune și întors până la Gară ne-a luat puțin cu taxiul (tot 10 lei parcă). Prin Gară mergeam blindat de bagaje, căutând să-mi iau un espresso înainte de tren. Pe acolo nu umblă lumea cu „țigări țigări” dar m-a bagat în seamă un tip cu un telefon de vânzare. Ignore din start.

A venit Inter Regio nostru de Brașov – Constanța (rută directă la 82 de lei drumul). În interiorul vagonului, am constatat că ne-a dat niște numere de locuri de ne doare capul. Adică un 55 și 56 să zicem, în loc să fie unul lângă altul este unul în spatele celuilalt. Fuck it! Am stat cum ne-a tăiat capul și chiar aveam totuși majoritatea rândurilor de la scaunele din mijloc ce au și măsuță.

Ne-am distrat și în tren și ne-am amuzat cu Mickey Mouse din South Park, cu baloanele ce pluteau pe acolo, ba chiar ne-am uitat și la Ice Age 4 pe un laptop. Ne-am jucat puțin Fazan dar și un joc numit Valiza parcă, unde spui numai cuvinte cu o literă anume ce ar intra într-o valiză. Dacă repetam un cuvânt spus deja, ieșeam din joc. Apoi am râs de se uitau toți oamenii din vagon la noi (ce zâmbeau și ei pe sub mustăți) când am inhalat heliu și ne-am prostit pe acolo pe ton de om lovit în boașe. I-a luat cam 5 ore și ceva trenului pentru a ajunge în Constanța și culmea…n-a întârziat.

Au mai fost câteva lucruri nemenționate dar din ele le trec în revistă pe următoarele:
– vodka băută ca încălzire înainte de a ieși în club (deși eu am băut doar un pahar cândva după asta);
– controloarea de pe tren ce m-a prins pe mine și pe prietenă fumând în toaletă (au camere peste tot să știți, dar am scăpat cu bine);
– cei doi oameni ce aveau locuri în tren lângă noi dar ce s-au mutat după un timp când au văzut că toți ne știm între noi acolo;
– apa rece bună de la robinet în Brașov;
– vinul fiert grozav băut la terasa de lângă pârtie;
– „unde-i Paula?” menționat din când în când, căci mai trebuia să vină și o Paula ce nu venise și ne făceam că a venit și că am pierdut-o;
– selfie-ul simpatic făcut împreună cu pozele pe telefon a altor doi amici din gașcă ce nu au putut veni…

Per total, am cheltuit cam 450 lei pe weekendul ăsta. Dacă mai scădeam din țigări, skiuri și alte mici cheltuieli, probabil ajungeam la 250-300 lei cheltuiți. Da chiar, ce puțin am cheltuit…luând în calcul și drumul. A doua zi n-am fost la muncă, ba chiar nici azi nu sunt la muncă încă, deci am avut parte de o adevărată escapadă! Oamenii din acest grup sunt cam plimbăreți de fel deci mă aștept să mai fac astfel de drumeții pe viitor. Recomand totuși să faceți asta când ninge și cu rezervare luată din timp și cu grijă mare pe skiuri sau snowboard. Cheers!

p.s. Eu pe skiuri, la sfârșit. Slalom slalooooom!